Портфоліо

Місце роботи: ДНЗ "Решетилівський професійний аграрний ліцей ім.І.Г.Боровенського"

Освіта: вища (Полтавський сільськогосподарський інститут)

Спеціальність: механізація сільського господарства, інженер-механік

Посада: викладач спеціальних дисциплін

Категорія: спеціаліст вищої категорії

Педагогічне звання: викладач методист


Опис досвіду роботи викладача спеціальних дисциплін
Жука Станіслава Петровича


     У ДНЗ «Решетилівський професійний аграрний ліцей імені І.Г. Боровенського»
я працюю з 1987 року, викладаю предмет «Сільськогосподарські машини», «Слюсарну справу».

В даний час працюю  над методичною проблемою: «Комплексно-методичне забезпечення уроку з урахуванням модульної системи навчання  та здобуття професійних профільних компетентностей, як шлях підвищення його ефективності».
Розумію, що  в сучасних умовах переходу на модульну систему та компетентнісного підходу до освітнього процесу, удосконалення процесу навчання й виховання учнів значною мірою залежить від забезпечення навчальною та методичною літературою, наочними приладдям та технічними засобами навчання, дидактичними матеріалами, тобто від комплексного методичного забезпечення уроку.

    Для підвищення ефективності навчально-виховного процесу орієнтуюся на новітні методи організації діяльності учнів, групові форми роботи  сучасні педагогічні технології, інтерактивні форми роботи на уроках. При викладанні предметів, у повному обсязі використовую наявне комплексно-методичне забезпечення кабінету та технічні засоби навчання, постійно працюю над його удосконаленням, поповнюю та оновлюю унаочнення, виготовляю роздатковий матеріал, застосовую комп’ютерну техніку. В сучасних умовах випуск конкурентноспроможнього  робітника неможливий без впровадження інновацій в освітній процес.

Розуміючи, що майбутнє освіти в Україні пов’язане з розвитком комп’ютерних технологій,  постійно працюю над підвищенням рівня компетентності  у питанні застосування інформаційних технологій в навчальному процесі. З метою удосконалення навиків використання комп’ютерних технологій під час викладання предметів  у 2018 році пройшов практичний тренінг на базі центру нової освіти Івана Іванова «Тренди в освіті. Інструменти ІКТ сучасного педагога». Також у 2019 році пройшов майстер-клас «Електронні засоби навчання від простого до складного».

З метою покращення викладання предмету «Слюсарна справа»  розробив електронний посібник, який містить навчальні матеріали згідно вимог Державного стандарту СП(ПТ)О 7233.С.33.12 – 2017 з професії «Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування» (кваліфікація 2(1-2) розряд). Містить перелік навчальних модулів загальнопрофесійних компетентностей (ЗПК9, ЗПК10) та професійних компетентностей (СРСГМУ – 2.1.1, СРСГМУ – 2.1.2, СРСГМУ – 2.1.3) по предмету «Слюсарна справа», зміст професійних компетентностей, навчальні матеріали, тестові завдання.
Навчальний матеріал, поданий як поєднання тексту та ілюстрацій, містить технічну інформацію що до слюсарних інструментів, обладнання, механізмів і машин та особливостей їх застосування при виконанні слюсарних робіт.

Посібник призначений для використання на уроках теоретичного навчання під час викладання предмету «Слюсарна справа»,  також для підготовки до занять з виробничого навчання. Матеріали та ілюстрації можна використовувати при поясненні матеріалу, з використанням проектора, а тестові завдання для закріплення матеріалу чи фронтального опитування. Матеріали підручника можуть бути корисними учням для самостійного опрацювання навчального матеріалу та перевірки його засвоєння, при вивченні предмету «Слюсарна справа».

Матеріали  запропонованого електронного посібника допоможуть викладачам спецдисциплін та майстрам виробничого навчання у організації  сучасного освітнього процесу з професії «Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування» (кваліфікація 2(1-2) розряд).

      Викладаючи предмет «Сільськогосподарські машини», який є одним із базових в професії тракторист – машиніст, розумію, що випуск висококваліфікованого робітника неможливий без застосування комп’ютерних технологій у навчальному процесі. Стрімкий розвиток сільськогосподарського виробництва, впровадження сучасних технологій, машин та устаткування на виробництві спонукає до постійної роботи над самоосвітою. Тому, щоб йти в ногу з часом, при проведенні уроків користуюся інформацією з журналів: «Сільськогосподарська техніка України», «Новини агротехніки», «Пропозиція», цікавлюсь інформацією з виставок сучасної сільськогосподарської техніки, використовую інформацію з Інтернет джерел. Постійно поповнюю підбірку  унаочнення на електронних носіях у вигляді презентацій та відеоматеріалів із сучасної сільськогосподарської техніки, яку використовую при викладанні предмету.

      При проведенні уроків приділяю увагу між предметним зв’язкам з предметами загальноосвітнього та спеціального циклу. Намагаюся пов’язувати викладання матеріалу з прикладами практичного досвіду на виробництві, що сприяє кращій професійній підготовці майбутніх спеціалістів. Залучаю учнів до колективної та індивідуальної роботи по створенню презентацій сучасних сільськогосподарських машин, використовую елементи ділової активності, рольові ігри, семінари, диспути.

      Намагаюся викладання теоретичного матеріалу інтегрувати з практичними завданнями, які  учні виконують у виробничих майстернях при проведенні занять з виробничого навчання та при проходженні виробничої практики, що сприяє формуванню професійних компетентностей, враховую регіональний компонент.

    Працюючи з учнями звертаю увагу на їх індивідуальні особливості і впроваджую диференційований підхід для розробки різнорівневих завдань, що дає можливість контролювати і оцінювати досягнення згідно критеріїв Державного стандарту професійної (професійно – технічної) освіти з професій «Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування» та «Тракторист – машиніст сільськогосподарського виробництва» на модульній основі по компетенціях. Поурочний та тематичний контроль знань проводжу у формі ущільненого опитування, контрольних робіт, тестових завдань, та тестових завдань з використанням комп’ютерних програм «Test-W» та «MyTestXPro». Велику увагу приділяю самостійній роботі учнів на уроці і в позаурочний час. Під час закріплення вивченого матеріалу, практикую самоперевірку учнями якості виконання тестових завдань,  виробляю в них навички самоаналізу в процесі обговорення відповідей при роботі в групах.
Вважаю, що робота в групах сприяє формування в учнів, не тільки  професійних а і загальних компетентностей: здатність працювати в команді, вміння запобігати конфліктним ситуаціям, які необхідні для роботи в трудовому колективі.

Вважаю, що самостійна робота учнів з підручниками, довідниками, пошук інформації в мережі Інтернет сприяють формуванню в учнів навиків самоосвіти, які знадобляться їм під час роботи на виробництві, для освоєння нових зразків техніки та підвищенні своєї кваліфікації. Діти готують реферати, кросворди, повідомлення, інформації про сучасні розробки сільськогосподарських машин, в тому числі з використанням презентаційного супроводу. Це сприяє формуванню наукового світогляду і технічного мислення, розвитку спостережливості і творчих здібностей підлітків, вмінню узагальнювати і систематизувати результати досліджень, ознайомленню із сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями.

     У процесі спілкування вивчаю індивідуальні запити учнів, їх психологічний настрій і створюю умови для активної співпраці на уроці та в позаурочний час, підтримую атмосферу довіри та взаємодопомоги. Розумію, що тільки співпраця між викладачем та учнями дає можливість досягти мети уроку.

Очолюю методичну комісію трактористів – машиністів. Члени м/к провели активну роботу для впровадження нових стандартів на модульній основі по компетенціх з професій: «Слюсар з ремонту сільськогосподарських машин та устаткування» СП(ПТ)О 7233.С.33.12-2017, «Тракторист машиніст сільськогосподарського виробництва» ДСПТО 8331.А.01.50 – 2016. Роботу методичного об’єднання спрямовую на зміцнення матеріальної бази з професії та відповідності її вимогам  Державного стандарту СП(ПТ)О та покращенням комплексно-методичного забезпечення професії трактористів машиністів, що означає: створення сукупності засобів, які дозволяють створити для кожної теми предмета необхідну навчально-методичну документацію, розробити засоби навчання, площинну наочність, натуральні зразки механізмів, роздатковий, інструкційно-технологічний матеріал, картки контролю та самоконтролю знань, умінь і навичок, засобів технічного навчання, творчі завдання, для підвищення ефективності як теоретичних занять, так і занять з виробничого навчання. Другим важливим напрямком в роботі м/к є впровадження інфомаційно-комунікаційних технологій в начальний процес. Надаю допомогу членам м/к з впровадження комп’ютерних технологій при викладанні спеціальних предметів. Спільними зусиллями проводимо активну професійно-орієнтаційну роботу з метою популяризації робітничих професій та виконання плану набору.

 
Приймаю активну участь з обміну досвідом на обласних семінарах та експериментальних майданчиках: виступив з доповіддю «Використання ІКТ у навчальному  та позаурочному процесі при підготовці майбутніх трактористів» в рамках обласної секції викладачів та майстрів виробничого навчання з професій сільського та лісового господарства «Підвищення рівня ІКТ-компетентності педагогічних працівників» 04.2018р. ДНЗ «Решетилівський ПАЛ ім. І.Г. Боровенського»; прийняв участь у засіданні предметно-методичної комісії з розроблення теоретичних і практичних завдань для проведення ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу фахової майстерності серед здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва» 31.01.2019р. ДНЗ «Катюжанське вище професійне училище»;  участь у організації ІІ етапу обласного  конкурсу фахової майстерності з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва» на базі ДНЗ «Решетилівський професійний аграрний ліцей імені
І.Г. Боровенського».
З метою обміну досвідом провів відкритий урок з предмету сільськогосподарські машини на тему: «Культиватори для суцільного обробітку ґрунту, їх будова та наладка».
    Значну увагу приділяю позакласним формам і методам роботи, зокрема: ліцейним олімпіадам, гуртковій роботі, навчально-пізнавальним заняттям, предметним тижням, вікторинам, конкурсам професійної майстерності. За допомогою цих заходів виховую інтерес до предмету, залучаю членів гуртка до підготовки предметних тижнів, оформлення стендів, створення презентацій і публікацій, проведення ліцейних конкурсів професійної майстерності. Роботу з обдарованими дітьми спрямовую на підготовку до обласних  та Всеукраїнських конкурсів професійної майстерності. Під час проведення професійних тижнів учні знайомляться з сучасною технікою і технологіями, розв’язують кросворди, беруть участь у предметних вікторинах. Під час тижня професії слюсарів проведено ліцейний конкурс професійної майстерності «Кращий слюсар».

Як класний керівник значну увагу приділяю виховній роботі з групою. Вивчаю особисті якості учнів, веду психолого-педагогічні спостереження, проводжу активну роботу з батьками дітей. Вважаю, що успіх виховної роботи неможливий без якісної співпраці з батьками. Проводжу виховні заходи, інформаційні години, бесіди, які направлені на формування колективу групи, вихованням моральності, доброзичливості, відповідальності, дисциплінованості, гордості за обрану професію, любові до батьків та рідного краю, патріотизм.

З метою підвищення педагогічної майстерності та професійного рівня я постійно працюю над вдосконаленням власних методів та форм роботи, вивчаю досвід колег та педагогів – новаторів, опрацьовую наукову та методичну літературу, цікавлюся новинками науки і техніки; проходжу майстер-класи, практичні тренінги, курси підвищення кваліфікації.

У період з 21.01. 2019р. – 26.04.2019р., СПК – 35946459 – 000487 – 19 , курси підвищення кваліфікації при ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» Білоцерківський інститут непереривної професійної освіти.

Вважаю, що запорукою високих результатів у навчально-виховній роботі є вміння аналізувати свою діяльність і постійне самовдосконалення та підвищення професійного рівня.


Викладач спеціальних дисциплін                                  Жук С.П.



Корисні файли:

Матеріали до атестації викладача спеціальних дисциплін   Жука Станіслава Петровича